onsdag 30 oktober 2013

Månadsuppdatering Oktober

Oktober har så kommit till ända, nästan iaf. Igår (på grund av resor i helgen var vi tvungna att göra det två dagar för tidigt!) satte vi ihop vår tredje månadsrapport vilket var väldigt kul! Framförallt var det kul att min sambo för första gången förstod hur snabbt det går framåt och vilka framsteg vi gör. Tidigare har hon inte intresserat sig speciellt för sparandet och sagt att det inte är någon idé och det kommer ta miljoner år att bygga en förmögenhet. Igår när jag gick och la mig låg hon fortfarande och läste på om aktier och läste lite artiklar på DI (inte min favorit men ett enormt fall framåt). Med tanke på att hon tidigare inte alls brytt sig var det verkligen kul att se och jag hoppas vi kan börja diskutera mer kring vår strategi och bolla idéer och investeringsuppslag mellan oss.

Så hur gick det under oktober? Jo egna kapitalet ökade med lite mer än 25 000 kr vilket känns fantastiskt! Vi gick även över 600 000 kr gränsen och det känns som att nästa månad kan bli ännu starkare. Vi är fortfarande överkapitaliserade (vad nu det är?) men jag hoppas att vi med min sambos nyvunna intresse för vår privatekonomi ska lyckas styra om mer kapital till aktier de kommande månaderna.

För övrigt så tycker jag att Stockholmsbörsen känns fullprisad och har svårt att hitta bra case där. Tror därför mer på USA kommande tiden om de bara kan hålla sams angående budgeten.

Här följer månadens graf över våra tillgångar. Når vi EK om 400 000 kr nästa månad tro?


/Särimner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar