lördag 30 november 2013

Månadsrapport November

November har nu endast ca en timme kvar och jag har som vanligt väntat otåligt på att få sätta ihop månadsrapporten. Alltid lika kul att få siffrorna svart på vitt. November var lite av en besvikelse men det finns en stark uppsida som inte syns. Under månaden tickade aktierna och fonderna på bra och samtidigt fick jag löneförhöjning retroaktivt vilket ledde till en stor lön och att jag kunde lägga undan mer än normalt. Dock hade min sambo en sämre månad men med en uppsida som inte syns i rapporten. Hon har varit borta med jobbet en hel del och väntar på att få in ca 10-15000 tusen via expensning vilket kommer hjälpa oss komma tillbaka upp mot planen i kommande månader. Det betyder att November rensat från expensningen skulle vara vår bästa månad hittills! Väldigt kul!

En annan uppsida är att jag troligen kommer byta jobb snart och därigenom kunna få upp min lön en del. Men mer om det längre fram.

Under November ökade det egna kapitalet med lite drygt 22 500. Aktie + fondkontot närmar sig nu samma värde som vi har i skulder och egna kapitalet skulle egentligen klivit över 400 000 denna månad men det tar vi i nästa.



Trevlig kväll!

/Särimner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar