söndag 16 maj 2021

Time Flies

29 December 2014 var senast jag skrev här. Ca 7 år sedan. 7 år är en väldigt lång tid, men när man tittar tillbaka så är det ett ögonblick. Ett ögonblick som innehållit väldigt mycket. Så varför skriver jag här igen? Varför slutade jag att skriva? Kommer jag att fortsätta skriva? 

Anledningen till att jag börjar skriva igen är att få skriva av mig av mina tankar, att strukturera dem och också göra något marginellt nyttigare än att slösurfa runt på kvällarna och filosofera om världen. Är för fast i mina tankar och behöver bryta lite mönster och förhoppningsvis få några andra vinklingar och insikter längs vägen. Samtidigt hoppas jag att tydliga mål som dokumenteras här ska ge mig motivationen till att fullfölja dem. 

Anledningen till att jag slutade skriva handlar om att livet hände. 2015 bytte vi jobb, bytte stad och skaffade familj. Därefter har livet snurrat på med allt vad det innebär med barn och karriärer. Såhär 7 år senare så är jag inte längre en man kring 30 utan närmar mig de 40 har 2 barn och hunnit med att byta jobb ett par gånger, köpt hus, sålt hus och byggt nytt hus. En otroligt bra tid har det varit men stundtals, som för alla, mindre rolig och livets bergochdalbana har växlat upp en  nivå på ett positivt sätt! 

Förutsättningarna idag skiljer sig ganska mkt från för 7 år sedan. Med 2 barn nybyggt hus och andra löner samt en hyffsad ekonomisk utveckling sedan 2014. Idag har vi mycket högre kostnader men också en mycket större möjlighet att spara samtidigt som vi har ett betydligt större kapital. Livet idag är väsensskilt från 2014 men också mycket bättre. Prioriteringarna ser annorlunda ut men i stort är livet mycket bättre än när vi bodde i hyresrätten och drömde om livet. Vi har kvar drömmar och har fullföljt några av dem. 

Fortsättningsvis hoppas jag att jag kommer att skriva lite då och då. Denna blogg är för mig och mitt välbefinnande där jag hoppas kunna inspirera och dela med mig av mina tankar och om den resa vi gjort och är på, både gällande ekonomi och livet i stort. Det handlar trots allt inte enbart om pengar, livet handlar i större utsträckning om att må bra, hitta och behålla energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar