tisdag 13 augusti 2013

Första Inlägget

Hej!

Detta är ännu en av alla ekonomibloggar. Min tanke med bloggen är att ha den som en dagbok över mitt och min Sambos sparande där jag kan skriva av mig mina funderingar kring livet i stort och ekonomi i synnerhet.

Min förhoppning är bloggen ska fungera som hjälp och sporre till att spara och investera enligt de regler jag sätter upp. Jag hoppas också att den ska ge en och annan tänkvärd kommentar till de tankar jag har i specifika frågor.

Så vem är då jag? Jag är en man i slutet av mina 20 år, på väg in i 30-års krisen och kanske är denna blogg ett uttryck för det. Jag har precis som många andra en dröm om att kunna äta kakan och ha den. Eller rent av slakta grisen och ha en ny nästa dag. Målet är att för varje år kunna utöka våra passiva inkomster för att vi inom en 10-15 års period ska kunna välja om vi vill jobba eller inte.

Jag kommer varje månad att komma med uppdateringar om hur vårt sparande ser ut och däremellan försöka skriva några inlägg kring vad jag känner för, analyser av företag, omvärlden  eller något helt annat.

/Särimner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar